Friday, August 21, 2009

kokurikulum kembara UTeM

Untuk sem 5, aku dimestikan ambil subjek kokurikulum, lepas berpakat dengan classmate aku, kami seramai 17 orang pun register laa subjek kokurikulum kembara, untuk subjek ni kitaorang akan belajar asas aktiviti luar, contohnya kayak,camping,abseiling & ikatan perkhemahan, untuk sem ni, ada 63 orang ambil subjek ni...


Untuk aktiviti kayak, kitaorang buat kelas kat Taman Tasik Ayer Keroh, sebelum mula berkayak En. Shaiful(penasihat kokurikulum kembara) bagi penerangan tentang kayak dan PFD (personal floating device), lepas habis penerangan pelajar dibahagi kepada 2 kumpulan (sebab kayak x cukup untuk semua orang), kumpulan 1 buat water confidence & kumpulan 2 berkayak, nasib aku agak malang sebab aku dapat kumpulan 1, terpaksa laa membasahkan diri dalam tasik....., untuk water confidence kitaorg disuruh baring, meniarap dan membuat aksi2 berani (betul ke terms yg aku pakai ni?) di permukaan tasik, waktu ni memang seronok laa sebab main air...paling x best bila dah naik tebing, badan rasa gatal & baju bau lumpur



Lepas habis water confidence, kumpulan 1 pula yang main kayak..., yang buat aku dengki, kumpulan 2 tak kena buat water confidence sebab masa dah suntuk, x puashati aku....
waktu berkayak kita orang diajar cara untuk mendayung, membelok berhenti, serta cara untuk buat 180 degree & 360 degree turning, oleh sebab hampir maghrib, kumpulan 1 x dapat berkayak lama, sekadar cukupkan syllabus je



(sepatutnya kokurikulum kembara UTeM nak panjat Gunung Datuk, tapi sebab H1N1 terpaksa ditangguhkan @ dibatalkan, huhu....)


No comments:

Post a Comment