Friday, August 28, 2009

bazar ramadhan peringgit

pada hari ke-7 ramadhan, baru laa aku mula keluar dari TTU untuk beli juadah lauk berbuka, sebelum ni asyik2 pergi mydin, bazar TTU & restoran nadia (sebab nak jimat minyak motor), 2 hari berturut2 sebelum ni pulak berbuka free, memandangkan hari ni aku & housemate aku xde kelas, kitaorg pon pegi laa mengular jauh sikit, hari ni kitaorg pergi bazar peringgit, kira2 10 km dr rumah sewa aku

Masa perjalanan ada laa dalam 20 minit,jalan tu dah laa tengah renovate, kereta pon banyak sebab orang baru balik kerja, nasib baik laa semua traffic light yg aku lalu bertukar hijau bila aku lalu kat situ

Aku datang bazar ni just nak beli lauk & air je, nasi dah masak kat rumah (thanx shazuan masak kan nasi), antara menu yg famous kat bazar ni ialah ayam percik Bangsar,kalau nak beli ayam percik ni, kena laa datang awal2 kalau x nak beratur panjang, lg satu yg best kat bazar ni sebab ada pakcik jual murtabak, pakcik ni suka jerit "lambat tak dapat", padahal banyak lagi murtabak yg x terjual atas meja dia (pakcik nih memang dh kena bahan dgn classmate aku dr taun lepas lg, hihi...)

lain2 gerai yg laku kat sini ialah gerai ayam goreng (ayam rangka, hati ayam goreng,sume yg sebangsa dengan nya ada kt sini) & gerai nasi kerabu, hari ni aku just beli ayam rendang & air cincau je, ak betul2 kagum dgn abang yg jual air nih, dia jual air harga rm1 tapi air dia sama banyak dengan air gerai lain yg harga rm2, dia sanggup untung sikit untuk x beban kan pembeli, salah satu sebab orang cepat bankrupt bila berniaga ialah nak untung cepat sampai sanggup naik kan harga produk,

kan bagus kalau semua peniaga berfikir macam mana abang ni berfikir....

No comments:

Post a Comment