Saturday, August 22, 2009

1st ramadhan

alhamdulilah....hari ni dah masuk hari kedua puasa, setakat ni puasa aku berjalan lancar sebab belum lagi berpuasa pada hari kuliah, so agak2 ngantuk je terus tidur, tengok laa esok bila kelas dah start, aku dah tahan diri aku dari ponteng kelas sebelum bulan puasa, semata2 nak simpan ponteng tu untuk bulan puasa, hehe....

untuk hari pertama puasa, aku sempat ambil gambar aktiviti2 sihat yg dilakukan housemate aku, antara aktiviti tu ialah...



1. Tidur : aktiviti ni yg paling sesuai dilakukan pd bulan puasa, especially pada hari cuti, maklumlah malam sebelum tu penat tarawih



2. Main Dota : yg ni bukan setakat bulan puasa, bulan2 lain pun aktiviti ni rancak, tapi aktiviti ni boleh mengurangkan pahala puasa, especially bila main dengan teammate yg noob & feeder, sebab asyik nak marah dan mencarut je...



3. online Tagged @ Facebook @ Friendster : aktiviti ni dapat merapatkan ukhwah sesama umat manusia, walaupun hakikatnya cuma bertegur dalam alam maya je, bila terserempak kat alam realiti, masing2 buat x kenal je



4. tengok movie : pada siang hari cerita yg ditayangkan ialah ice age 3, bila malam tayangan makin rancak, 2 filem jadi bahan tontonan waktu malam, paling tak boleh blah masa tengok Jangan Tegur, haha....

1 comment: