Friday, August 21, 2009

Mydin MITC

dah dekat 2 bulan tak buka blog, betul kata kawan aku, tak baik umpat orang, nanti kena kat diri sendiri (cuba baca 1st post aku..), last2 ku jugak yg hangat2 tahi ayam bila buat blog,adeh....

Sem ni 1st time aku duduk rumah sewa. Tempat lepak best yang paling dekat dgn rumah aku mesti laa Mydin MITC Melaka, haha...., sebenarnya aku takde laa nak pergi tiap2 hari, tapi sebab housemate aku nak jumpa abang2 diaorang yang kerja kat situ (dalam maksud lain, Bangla), terpaksa laa aku teman kan.



Mydin ni dibuka pada 10 april 2009, beberapa hari sebelum aku ambil final exam sem 4. Mydin MITC ni berkonsepkan hypermarket, macam Giant & Tesco. Kat Mydin ni disediakan food court (known as Rasa Village). Tapi aku suggest korang x payah makan kat food court ni, mahal sangat....,ada ke patut mee sizzling 1 pinggan rm7, kat Giant pun boleh dapat rm5 je. Bila datang mydin ni, antara tempat paling aku suka pergi ialah Donut Empire, kat sini macam2 donut boleh jumpa, aku paling suka Double Heart (ada chocolate topping & chocolate filling ) & Choz O'nutter (ada peanut butter filling), harga 1 biji donut ni rm2.20,

Lagi satu tempat wajib aku pergi bila kat mydin ni ialah tempat jual ayam panggang.., ayam panggang Mydin ni agak lain sebab kita x akan cepat rasa muak bila makan ayam ni, kalau aku beli ayam panggang, aku pilih favourite aku, Black Pepper, even Honey & BBQ pun ada jual kat situ, Mydin MITC ni ada jugak sediakan bahagian untuk penyewa luar menyewa dalam Mydin, antara penyewa yg ada kat Mydin ni ialah Donut Empire, Habib Jewels, Axis Optometrist,...

Kat Mydin ni pun ada 5 mesin ATM iaitu dari Alliance Bank, AmBank, Maybank, BSN & Bank Islam. Kalau siapa2 pergi mesin ATM Bank Islam kat Mydin MITC, korang boleh tengok ramai budak2 UTeM keluarkan duit PTPTN kat situ, sebab itu laa ATM Bank Islam paling dekat dengan kolej kediaman

Walaupun sering difitnah bila nak pergi Mydin (budak2 ni tuduh aku pergi Mydin sebab nak punch card & masuk kerja, hampeh betul....), aku akan selalu datang Mydin, kepada roommate aku (Amin & Shazuan), kalau korang nak jumpa abang korang kat Mydin, jangan lupa ajak aku ;p

1 comment:

  1. Bahagianya dpt g Mydin ye naz..:p
    best2..mksud aku best aktiviti korang...
    ~kembara~

    ReplyDelete